SLT :  Selective Laser Trabeculoplastie

Een ambulante procedure, selectieve laser trabeculoplastie (SLT) heeft aangetoond dat het de intraoculaire druk (IOP) even effectief verlaagt als medicatie en een consistent veiligheidsprofiel biedt. Het beste van alles is dat het effectief is in elke fase van het glaucoombehandelingsalgoritme. Gemiddeld bereikt SLT een IOP-reductie van 30% wanneer deze wordt gebruikt als een eerste-lijnoptie.

Ook bekend als selectieve lasertrabeculoplastie, verlaagt SLT de IOP even effectief als medicatie, heeft een consistent veiligheidsprofiel en is bovendien het meest effectief in elke fase van het glaucoombehandelingsalgoritme.

SLT is bijzonder goed geschikt voor patiënten waarvan bekend is dat ze niet-conform zijn met medicatie. Het is ook effectief als aanvullende therapie met geneesmiddelen en als alternatieve therapie als geneesmiddelen of operaties mislukken. Het belangrijkste is dat SLT effectieve IOP-controle kan bieden zonder de nalevingsproblemen en bijwerkingen die samenhangen met medicamenteuze behandeling.

Hoge baten-risicoverhouding:
Wanneer u rekening houdt met het risico op complicaties en bijwerkingen van SLT versus andere glaucoomtherapieën, heeft SLT een van de hoogste baten-tot-risicoverhouding van alle oftalmologische procedures.

Compliance-Free:
Een zeer effectieve optie voor primaire therapie, vooral bij niet-conforme patiënten of bij patiënten die moeite hebben met het indruppelen van collyria, kan SLT ook worden gebruikt om het aantal oogdruppels dat nodig is om IOP te regelen te verminderen – en daarmee de patiënten te bevrijden van de complianceproblemen en bijwerkingen geassocieerd met medicamenteuse therapie.

About SLT